Системи живлення бензинових двигунів

Типи систем живлення двигунів, класифікованих за різними ознаками

Система харчування з приготуванням горючої суміші в спеціальному приладі -карбюраторі - застосовується в бензинових двигунах, які називаютьсякарбюраторними. Для приготування горючої суміші в карбюраторі використовуєтьсяпульверизаційному спосіб. При цьому способі крапельки бензину, потрапляючи зрозпилювача в рухомий із швидкістю 50 ... 150 м/с потік повітря взмішувальній камері карбюратора, размельчаются, випаровуються і, змішуючись зповітрям, утворюють горючу суміш. Отримана горюча суміш поступає в циліндридвигуна.

Система харчування з приготуванням горючої суміші у впускному трубопроводітакож застосовується в бензинових двигунах. Для приготування горючої суміші вшвидко рухомий потік повітря у впускному трубопроводі під тиском зфорсунок впорскується мелкораспиленное паливо. Паливо перемішується зповітрям, і освічена горюча суміш поступає в циліндри двигуна.

Система харчування з приготуванням горючої суміші безпосередньо в циліндрахдвигуна застосовується як в дизелях, так і в бензинових двигунах.Приготування пальної суміші відбувається всередині циліндрів двигуна шляхом уприскуванняз форсунок під тиском мелкораспиленного палива в стискається в циліндрахповітря. При цьому, якщо в дизелях відбувається самозаймання утвореноїробочої суміші від стиснення, то в бензинових двигунах робоча суміш в циліндрахзапалюється примусово від свічок запалювання. Система харчування з уприскуваннямпалива забезпечує краще наповнення циліндрів двигуна горючою сумішшю ікращу їх очищення від відпрацьованих газів. При цьому впорскування палива дозволяєпідвищити ступінь стиснення і максимальну потужність у бензинових двигунів,зменшити витрату палива і знизити токсичність відпрацьованих газів. Однаксистеми живлення з впорскуванням палива складніше по конструкції і по обслуговуванню вексплуатації.

2. Система харчування карбюраторного двигуна

Паливо. Для бензинових двигунів автомобілів паливом є бензинрізних марок - А-80, АІ-93, АІ-95, АІ-98, де буква А означаєавтомобільний; І - метод визначення октанового числа бензину(Дослідний); 93, 95, 98 - октанове число, яке характеризує стійкістьбензину проти детонації. Чим вище октанове число, тим вище може бути ступіньстиснення двигуна.

Детонація - процес згоряння робочої суміші з вибухом її окремихобсягів в циліндрах двигуна зі швидкістю поширення полум'я до 3000 м/с,в той час як при нормальному згорянні робочої суміші швидкість поширенняполум'я 30 ... 40 м/с. Згоряння при детонації набуває вибуховий характер.Ударна хвиля поширюється в циліндрах двигуна з надзвуковоюшвидкістю. Різко підвищується тиск газів і погіршуються показники двигуна попотужності і економічності. З'являються дзвінкі стуки в двигуні, чорний дим зглушителя, і відбувається перегрів двигуна. При цьому швидко зношуються деталікривошипно-шатунного механізму і обгорають головки клапанів.

Для підвищення антидетонаційних властивостей в бензини додають антидетонаторТЕС - тетраетилсвинець. Такі бензини називаються етилованого, вони маютьвідмітні позначення і забарвлення - АІ-93-етил (оранжево-червоного кольору) іАІ-98-етил (синього кольору). Етиловий бензин дуже отруйні, і при зверненніз ними необхідно дотримуватися обережності - не застосовувати для миття рук ідеталей, не засмоктувати ротом при переливанні і т. п.

Використання етилований бензинів для автомобілів у великих містахзаборонено.

3. Конструкція і робота системи живлення карбюраторного двигуна

Система живлення двигуна автомобіля складається з паливного бака,паливного насоса, повітряного фільтра, карбюратора, паливопроводів, впускногоі випускного трубопроводів, труби глушників, основного та додатковогоглушників (рис. 2).

Паливо з бака 6 подається насосом 7 по паливопроводів 5 в карбюратор 4. Через повітряний фільтр 1 в карбюратор надходить повітря.Приготовлена ​​в карбюраторі горюча суміш подається в циліндри двигуна повпускному трубопроводу 2. Відпрацьовані гази відводяться з циліндрівдвигуна в навколишнє середовище через випускний трубопровід 3, трубу 8 глушників,основний 10 і додатковий 9 глушники.


 

Рис. 2. Система живлення двигуна:

1 - повітряний фільтр; 2,3 - трубопроводи; 4 - карбюратор, 5- Паливопровід; 6 - бак; 7 - насос; 8 - труба; 9, 10 -глушники

У системі живлення двигуна часто встановлений фільтр тонкого очищенняпалива. Паливний бак з'єднаний шлангом з сепаратором (спеціальнимпристроєм), службовцям для конденсації парів бензину, і зливним трубопроводом зкарбюратором. На шлангу сепаратора і зливному трубопроводі встановлені зворотніклапани. Один клапан виключає злив палива з бака через карбюратор приперекиданні автомобіля, а інший клапан пов'язує внутрішню порожнину бака затмосферою. Паливо подається в систему із зворотним зливом його частини зкарбюратора (через калібрований отвір) в паливний бак, що забезпечуєпостійну циркуляцію палива в системі. Постійна циркуляція паливавиключає повітряні пробки в системі, покращує її роботу і сприяєдодатковому охолодженню двигуна.

Паливний бак служить для зберігання запасу палива, необхідного дляпевного пробігу автомобіля. На автомобілях застосовують зварні,штамповані зі сталі паливні баки з покриттям зі свинцю для оберігання відкорозії, або пластмасові. Наповнений бензином бак забезпечує пробігавтомобіля 350 ... 400 км.

Паливний бак (рис. 3) зварений з двох коритоподібних половин 1. Вверхній частині бак має наливну горловину, що складається з приймальні 13 таналивний 10 труб з ущільнювачем 8 та гумового сполучногошланга 11. Наливна горловина закривається різьбовою герметичній пробкою 6 з прокладкою 7. У нижній частині бака знаходиться зливний отвір з різьбовоїпробкою 14. Кількість палива в баку контролюють покажчиком, датчик 3 якого встановлений всередині бака. Паливо забирається з бака черезтоплівопріемную трубку 2, що має сітчастий фільтр, і через шланг 4 тапаливопровід 5 надходить у паливний насос. Зв'язок внутрішньої порожнинибака з навколишнім середовищем і її вентиляція здійснюються через повітряну 12 тавентиляційну ...